مواد لازم براى تهيه فرنى شكلاتى سالم :
١ ليوان شير بادام يا شير سويا يا شير معمولى
٣ ق غ آرد برنج قهوه اى
٢ ق غ پودر كاكائو
نصف ق چ وانيل
١ ق چ هل
٢ ق غ شيره افرا يا شيره خرما يا عسل
.
.
ابتدا شير و آرد و پودر كاكائو را روى حرارت حسابى هم زده كمى كه غليظ شد هل و وانيل را اضافه نموده و هم بزنيد تا به غلظت دلخواه برسد.
در پایان برای داشتن فرنی شیرین تر به آن عسل یا شیره افرا یا شیره خرما اضافه کنید و هم بزنید.
به همين سرعت و راحتى فرنى شكلاتى شما آماده مى شود نوش جان??
.
.
برای درست کردن فرنی زعفرانی دقیقا از همین روش بالا استفاده کنید ولی به جای پودر کاکائو به آن دو قاشق زعفران اضافه کنید ! ?
.
.
خواص آرد برنج قهوه ای:

۱-آزاد کننده به کندی شکر :
برنج قهوه ای و آرد آن می تواند میزان قند خون بدن را کنترل کند از این رو یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است. کسانی که روزانه نصف فنجان برنج قهوه ای مصرف می کنند میزان ریسک ابتلا به دیابتشان 60% کاهش می یابد. از سوی دیگر مصرف برنج سفید باعث افزایش ریسک ابتلا به دیابت می شود.
.
.
۲-غنی از منگنز :
یک فنجان از برنج قهوه ای یا آرد آن دارای 80% منگنز مورد نیاز روزانه ما است منگنز باعث کنترل چربی های بدن می شود و همچنین باعث کنترل سیستم عصبی بدن می شود.
.
.
۳-غنی از روغن های خوراکی گیاهی :
روغن های موجود در برنج قهوه ای و آرد آن باعث نرمال سازی چربی و کلسترول های بدن می شوند.
.
.
۴-کمک به کاهش وزن :
فیبر موجود در آرد برنج قهوه ای کمک زیادی به کاهش وزن می کند و همچنین کمک زیادی به هضم و گوارش غذا می کند و همچنین فیبر بالا باعث می شود که شکم احساس پر بودن و سیری بکند.
.
.

۵-دارای فیبر بالا :
برنج قهوه ای دارای فیبر بسیار بالایی است و این نوع غذاها باعث جلوگیری از سرطان کولون می شوند به این دلیل که این فیبر ها به سلول های سرطانی می چسبند و همچنین باعث جلوگیری از کسترش سموم در بدن می شوند.
.
.
۶-غنی در آنتی اکسیدان :
معمولاً باور بر این است برخی میوه ها مانند شاه توت و … دارای آنتی اکسیدان هستند. اما آرد برنج قهوه ای دارای آنتی اکسیدانی به اندازه این میوه ها می باشد.
.

Tags:

296 Responses

دیدگاهتان را بنویسید