کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی های سالم است که به کوچک کردن شکم کمک فراوانی می کند و سوخت و ساز بدن رو بالا مي بره.
بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است.
خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود.
در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد.
رژیمی که به صورت تک بعدی از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده باشد، مثل مصرف مقدار زیادی کره بادام زمینی و آجیل در رژیم، از تجمع چربی ها در قسمت میانی بدن جلوگیری کرده و میزان سوخت کالری را بالا می برد و درنتیجه در کاهش وزن بسیار موثر است.
خانم هایی که دوبار یا بیشتر در هفته یک وعده آجیل یا کره بادام زمینی می خورند، نسبت به کسانی که به ندرت آجیل مصرف می کنند، یک پوند کمتر وزن اضافه می کنند. یک دلیل آن این است که خوراک مختصری که شامل کره بادام زمینی باشد در احساس سیری شما تا حدود دو ساعت ونیم کمک می کند .
اما غذاهایی که فقط از کربوهیدرات تشکیل شده باشند مثل برنج، فقط 30 دقیقه به شما احساس سیری می دهد. از طرفی کربوهیدرات از ولع خوردن شما جلوگیری می کند درحالیکه آجیل و مغزجات به شما حس سیری می دهد.
بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟
مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.
یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.
اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.
به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!!!!
کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن. بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه موجب افزايش وزن مي شه

Tags:

306 Responses

  1. It is important to compare prices of dapoxetine across different pharmacies and online retailers in order to find the best deal. Some pharmacies may offer discounts or promotions that can help to reduce the cost of dapoxetine.?

    One of the challenges of treating premature ejaculation is that it can be a complex and multifaceted issue.

دیدگاهتان را بنویسید