اما سوال :منظور از جودوسر چیه؟ آیا همون جو هستش که در ایران استفاده میکنیم؟
گیاه جو، انگلیسی barley
گیاه جودوسر، انگلیسی oats
هر دو از غلات و از خانواده گندمیان هستند ولی دو گیاه کاملا متفاوتند.
دانه های جو مانند گندم روی یک خوشه و کنار هم قرار گرفتند و تپلی و کوتاه هستند.
اما دانه های جودوسر دو تا دو تا کنار هم نشستند و معلق هستند. همگی به یک ساقه بند بند ختم میشند. شکل دانه ها از دانه جو کشیده تر و باریکتره. حتی ظاهر زیبای مزارعش هم متفاوته.
جو پرک شده رو برای سوپ استفاده میکنیم که زمان کمتری برای پخت نیاز داره و به خاطره نشاسته زیاد جو به سوپ لعاب خوبی میده.جودوسر پرک شده رو هم به چند شکل میتونیم در بازار پیدا کنیم. ولی پراستفاده ترین انواعشون این دو تا هستند.
١- به انگلیسی rolled oats
در این نوع دونه های جودوسر به وسیله بخار آب نرم شده و له میشند. سریعتر از جو پرک میپزه چون آب رو سریعتر جذب میکنه.به این نوع old-fashioned oats هم گفته میشه.
٢- به انگلیسی oatmeal 
در این نوع دونه های جودوسر به دو يا سه قسمت خرد شده، به وسیله بخار آب نرم شده و بعد له میشند. همین باعث میشه که آب رو سریع جذب کرده و نرم میشه چون حسابی نازک شده و آماده پخته یا به عبارتی بهتره بگیم تا حد زیادی پخته شده. این نوع هم به نسبت خرد شدن و ریز بودن دانه ها خودش ممکنه شامل دو يا سه دسته بشه.
در عکس انواع دیگش رو هم میتونید ببینید، از دانه کامل تا آرد. steel cut همونطور که مشخصه فقط خرد شده و مثل دونه های بلغور میمونه.بیشتر در تهیه مافین، بیسکوئیت، کریسپی، بار، حریره، گرانولا, نانها و … برای دسرها و مهمتر از اون به دلیل ارزش غذایی بالا برای وعده صبحانه استفاده میشه.
در ايران شرکت گلستان با نام “هاتی کارا” جودوسر رو عرضه کرده. امیدوارم راحت بتونید تهیه و استفاده کنید.
ولی برای دوستانی که خارج از ایران هستند پیدا کردنش راحته. اينجا از جودوسر خیلی استفاده میشه و بخش مهمی از صبحانه رو تشکیل میده. به خاطر فیبر زیاد، زود سیر میکنه و از طرفی در ایام سرد سال به صورت حریره گرم یا حلیم خیلی محبوبه چون سرشار از انرژیه و به حفظ گرمای بدن کمک میکنه.برعکس، از جو خیلی استفاده وسیع نمیشه، به ندرت به شکل سوپ. به شکل پرک هم خیلی در دسترس نیست.

Tags:

363 Responses

  1. Combination therapy with dapoxetine and sildenafil for the treatment of premature ejaculation and erectile dysfunction: a systematic review and meta-analysis. This study found that combining dapoxetine and sildenafil was more effective in treating bo…

    However, topical anesthetics can have side effects such as numbness, irritation, and reduced pleasure during sex.

دیدگاهتان را بنویسید