اين استويا يك نوع شيرين كننده ١٠٠٪ طبيعي هستش كه جايگزين خوبي براي شكر هستش و كلي هم خاصيت داره? هر يك قاشق ٠/٤ كالري داره كه شيرينيش برابر با يك قاشق شكر ١٦ كالري مي باشد ? اينم از مطلب علميش: 
استویا” (Stevia) گیاهی بومی در آمریکای جنوبی است و به طور وحشی در سرزمین های بلند مناطق مرزی بین برزیل و پاراگوئه می روید و در آن مناطق به گیاه برگ عسلی (Honey Leaf) معروف است. این گیاه بسیار شیرین است.
ماده ی شیرین كننده ی استویا كه به استویوزید معروف است, كالری زا نیست و در سیستم گوارش جذب نمی شود. این ماده تا ٣٠٠ برابر شیرین تر از ساكارز است كه بسته به نوع گیاه پایه، طول روز و روش تولید، بین ٥-٢٠ ٪ در گیاه تولید می شود. شیرینی برگهای خشك گیاه ٣٠ برابر بیشتر از ساكارز است!
در جایگزین کردن شیرینی ها برای کسانی که روزانه به مقدار کالری مصرفی خود توجه دارند این محصول به هیچ میزان کالری ندارد و جای هیچ نگرانی برای استفاده از آن وجود ندارد.
Ph. مقاوم در برابر حرارت بالا بطوریکه در پخت و پز آن ثابت است. ماهیت آن تحت هیچ شرایطی تغییرنمی کند و در كيك ها و شيريني هاي رژيمي مي توانيد استفاده كنيد .
استویا بر خلاف شکرهای شیمیایی تولید شده که اکثرا اثرات کوتاه مدت و بلند مدت سوء ای برای سلامت انسان دارند، نه تنها یک ماده کاملا طبیعی و مفید به لحاظ عاری بودن از انرژی، کالری میباشد بلکه به جهت تاثیر مثبتش بر افزایش طعم و بهتر کردن مزه غذا شناخته شده است. با استویا غذاهاهمچنان طعم و رنگ و بوی عالی خود را حفظ خواهند کرد . تحقیقات و مطالعات گسترده ای درباره استویا و اثرات مفید و فواید آن بر بیماران دیابتی از نوع دوم و بیمارانی که دارای فشار خون بالا هستند انجام شده است و این گیاه طبیعی بهترین جایگزین شیرین کننده هائی چون قند یا شکر بر اینگونه بیماران است.
گفته می‌شود که این گیاه از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند و همینطور می‌توان از آن به عنوان دارو برای درمان افراد مبتلا به دیابت استفاده کرد، زیرا فاقد خواص شیمیایی مضری است که در نی‌شکر وچغندر وجود دارد. از دیگر کاربردهای استویا کمک به افرادی است که در عین حال که اضافه وزن دارند اما از خوردن شیرینی نمی‌توانند صرف‌نظر کنند.

Tags:

329 Responses

  1. It is important to ensure that you understand how to properly take dapoxetine and to follow the instructions provided by your healthcare professional.?

    In some cases, premature ejaculation may be a symptom of an underlying medical condition, such as prostate disease or diabetes.

  2. It is important to remember that premature ejaculation is a common problem and can be treated effectively.?

    Once you have a prescription for dapoxetine, you can purchase it from a pharmacy or online retailer that carries the medication.

دیدگاهتان را بنویسید