برای تهیه ابتدا ۴۰۰ گرم گردوی تازه را در غذاساز پودر کنید. من خیلی هم خوردش نمی کنم یکم اگه دون باشه هم خورشت جالب و مطبوعی می شه!? من برای پخت فسنجون از آرامپز استفاده می کنم که خورشت ۱۰ ساعتی نرم و آرام بپزه و روغن پس بده!
.
.
حالا پودر گردوها را داخل آرامپز یا قابلمه بریزید و رویش ۸ لیوان آب جوش بریزید. در مرحله بعد ۲ عدد پیاز درشت را تمیز کرده و همونجوری درسته بیندازید توی قابلمه! .
.
برای تعیین میزان ترشی یا ملسی یا شیرینی ، رب انار نقش مهمی ایفا می کند! من از رب انار ترش استفاده می کنم ولی بستگی به ذائقه خودتان می توانید ترکیبی از رب انار ملس هم استفاده کنید! میزان استفاده از رب هم به میل خودتان بین ۲ تا ۴ ق غ می توانید اضافه کنید.
.
.
پس از اضافه کردن رب انار کمی نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و در قابلمه یا آرامپز را گذاشته و اجازه دهید با حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ ساعت بپزد! هرگز از زودپز برای پخت فسنجون استفاده نکنید که طعم واقعی آن را نخواهید داشت! پس از گذشت این مدت زمان چنانچه در قابلمه را باز کنید با نیم وجب روغن گردو روی خورشت مواجه می شوید! پیازهای پخته را درآورده و حسابی میکس و له کنید و پیاز پوره شده را باز به خورشت اضافه کنید.
.
.
در تابه ای جداگانه تکه های مرغ ها را به نسبت تعداد نفرات با کمی روغن و زعفران و نمک و فلفل تفت دهید. و کنار بگذارید و در یک ساعت آخر طبخ به فسنجون اضافه کنید تا زمانی که حسابی جا بیوفتد! چنانچه مرغ ها را از قبل تفت ندهید در خورش شل شده وا می رود و از حالت مجلسی طور خارج می شود! .
.
کسانی که فسنجون شیرین دوست دارند می توانند در مراحل پایانی کمی شکر به آن اضافه کنند که همین افزودن شکر باعث تیره تر شدن رنگ فسنجون می شود! ولی من که شکر دوست ندارم و نمی زنم رنگ فسنجونم خیلی تیره نیست!
.
.
امیدوارم این روش ساده و سریع پخت فسنجون را امتحان کنید و لذت ببرید! نوش جان!??
.

Tags:

300 Responses

  1. Penile rings work by restricting blood flow out of the penis, which can help to maintain an erection and delay ejaculation.?

    Lifestyle changes such as exercise, a healthy diet, and stress reduction techniques can also help improve sexual function and PE.

دیدگاهتان را بنویسید