براى تهيه اين سوپ كدوحلوايى بسيار لذيذ به مواد زير نياز داريد :
١ دانه كدوحلوايى از هر مدل
١ دانه پياز
دو حبه سير
٣ پيمانه آب مرغ يا آب سبزيجات يا آب خالى
١ پيمانه شير معمولى يا شير غير لبنى مثل شير نارگيل
٢ ق غ روغن زيتون
١ ق چ زيره
١ ق چ آويشن
١ ق چ پاپريكا دلخواه
نمك و فلفل
.
.
ابتدا كدو حلوايى ها را به روش پوره آماده كرده ، سپس در قابلمه سير و پياز را كمى تفت دهيد و سپس پوره كدو ها را اضافه كنيد. حال تمام ادويه جات و آب مرغ را اضافه كنيد و در مرحله آخر شير را مخلوط كرده و اجازه دهيد كمى قل بخورد.
سپس حرارت را خاموش كرده كمى كه سوپ خنك تر شد با بلندر يا گوشتكوب برقى حسابى به شكل پوره نرم درآوريد و از خوردن اين عزيزدل مثل خودم لذت ببريد!??  .
.
کدو حلوایی دارای مقدار کمی کالری است ( ٢٠ کالری انرژی در ١٠٠ گرم ) و مصرف آن برای کسانی که وزن خود را کنترل می کنند، مناسب است.
همچنین منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشار خون مفید می باشد، ولی برای افراد دچار ناراحتی کلیوی مناسب نمی باشد. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.
کدو حلوایی منبع غنی بتاکاروتن است و رنگ نارنجی آن به دلیل وجود همین ترکیب است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامینA و یک آنتی اکسیدان مهم در بدن می باشد که بدن را از حمله رادیکال های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می کند.
کدو دارای فیبر غذایی نیز می باشد؛ از فیبر موجود در مواد غذایی می توان در درمان بسیاری از بیماری ها مخصوصاً افزایش وزن ، یبوست، افزایش چربی خون، و دیابت استفاده نمود. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند هر فرد در روز به 30 گرم فیبر نیاز دارد که می تواند فیبر موردنیاز خود را از حبوبات، سبزیجات، انجیر، خرمای خشک، نان های سبوس دار و به خصوص کدو تأمین نماید.

Healthy Roasted Pumpkin Soup ! ? ? ?
Ingredients:
1 pumpkin
1 onions
2 cloves garlic
3 cups chicken stock
1 cup light coconut milk/or any milk
2 tbsp olive oil
1 tap cumin
1 tap Thyme
Salt & pepper .

Tags:

311 Responses

دیدگاهتان را بنویسید