براى تهيه اين صبحانه سالم با كينوا به مواد زير نياز داريد:
كينوا نصف فنجان
شير بادام يا شير معمولى يك و نيم فنجان
پودر تخم كتان ١ ق غ
پودر نارگيل ١ ق غ
دارچين نصف ق چ
هل نصف ق چ
وانيل ١ ق چ
براى تزيين روى صبحانه
توت فرنگى يا موز يا ميوه فصل
بادام
شيره افرا يا خرما يا عسل
.
.
براى تهيه تمام موادى كه در بالا ذكر كردم را در قابلمه كوچك ريخته روى گاز با حرارت ملايم قرار مى دهيم و پس از اينكه به جوش آمد در قابلمه را مى گذاريم تا كينوا به مدت ٢٠ دقيقه كامل بپزد و بيشتر آب تبخير شود . سپس آماده خوردن شده با ميوه يا آجيل دلخواه و كمى عسل تزيين كرده نوش جان كنيد !
.
.
کينوا گياهي شبيه به غلات است و مانند آن پخته و مصرف مي شود ولي در اصل غلات نيست اما خواصي مشابه و حتي بيشتر دارد. کينوا در آمريکاي جنوبي کشت مي‌شود و به نام هاي خاويار گياهي و برنج اينکا هم معروف است. به اين دانه‌ها «مادر همه‌ي دانه‌هاي خوراکي» مي‌گويند چون خواص فوق‌العاده‌اي دارد. کينوا يک گياه سنتي است که قدمت پنج هزار ساله دارد. کينوا بسيار سبک‌تر و خوش هضم‌تر از دانه‌هاي برنج و منبع غني پروتئين، منيزيم، فيبر، فسفر، ويتامين ب ٢، پتاسيم و ديگر مواد معدني مانند‌ آهن است. . دانه کينوا در هر يک‌ چهارم فنجان داراي ٣ گرم فيبر و ٦ گرم پروتئين مي باشد . اين بدان معناست که اين دانه در ثابت نگه داشتن سطح قند خون موثر است. کينوا داراي نه آمينو اسيد اساسي است که آن را به يک پروتئين تمام عيار تبديل مي کند .
جو دو سر و کينوا جزء دانه‌هاي بسيار مفيد محسوب مي‌شوند. اين دو ماده‌ي غذايي منبع فوق العاده‌ي فيبرهاي محلول در آب و غير محلول در آب هستند. کينوا همچنين سرشار از پروتئين است. اين دانه هاي مغذي مقاومت بدني ورزشکاران را بالا مي‌برد

 

How to make Superfood Quinoa Breakfast Bowl!??
Ingredients:
1/2 cup Quinoa
1 , 1/2 cup almond milk
1 tbsp Linseed meal
1 tbsp coconut
1 tsp vanilla
1/2 tsp cinnamon
1/2 tsp cardamon .
.

Tags:

54 Responses

دیدگاهتان را بنویسید